3/30/2009

Secimsizligin oldugu secimler... secimler... bizim secimlerimiz

Turkiye'deki yerel ve genel secimlerin, asla demokrasi ile bagdasmamasi hep canimi sikmistir. Ustelik bu bagdasmamayi gormek icin, secim sonuclarina gitmemize, hile yapildi dememize gerek de yok. Tum secim sureci boyunca, demos ile politika arasinda bir bag kurulamaz. Ne aci. Bir yerel secim atlatildi, fakat yine demokrasi feda edildi, demosun eli gozu bagli. 

Universiteye basladigim sene, yil 2004, yerel secimler olmustu. Ben, Izmir'de CHP kazandi diye seviniyorum. Ertesi gun, Aykut Celebi'nin Sosyal Bilimlerde Yontem dersi var. Kendisi harika bir insan oldugundan, egitimi de ogretmenin parcasi saydigindan, sik sik derste bizimle degisik konularda konusur, degisik odevler verir, degisik sorular sorardi. O gun de, her seyi bir kenara birakip secimler uzerine konusalim biraz dedi. Ama dusunun, liseden cikmisiz, siyaset de okusak, tum zihnimiz senelerce belli kaliplara oturmus. Derken Volkan kalkip, "Bence Izmir'de ha AKP kazanmis, ha CHP kazanmis, ne fark eder. Ikisi de Izmir'in sorunlarina cozum bulamadiktan sonra, ikisi de ayni gozumde." demisti. Volkan hep bizden biraz daha ondeydi sanirim. Soylediginin mantikliligi ile, dusunduklerim ve dusundurtturulduklerim arasindaki gel-gitlerimi hatirliyorum. O an, cidden hayatima bir seyler kazandiran anlardan birisidir.
Simdi secim sonuclarina bakiyorum, AKP'nin kazandigi yerler icin uzgunum, cidden. Fakat MHP'nin kazandigi yerler icin de uzgunum CHP'nin kazandigi yerler icin de. AKP gibi despotik bir partiyi istemiyorum ulkemde, dinci olduklari icin degil, demokrasiye verdikleri zarar yuzunden, siyaset konusmayi unutturduklari icin. Siyasa konusmayi hic hatirlamadiklari ve hatirlatmadiklari icin. Diger partileri de destekleyemiyorum, onlar da en az AKP kadar siyaset yapmaktan bihaberler.
Nasil bir pazarlik, nasil bir siyaset etigidir bu! Nasil bir bencilliktir. Ulkemin konu Kurtce oldu mu, Lozan'i ve diger tum hukuki-insani degerleri unutan politikacilari, neden konu demokrasi oldu mu sesiniz alcaliyor? Neden kimse, politikacinin gorevinin temsil ve hizmet oldugunu anlamiyor? Neden kimse 'Idare hukuku" bilmiyor? Cok bir sey bilmeye de gerek yok, gundelik hayatinizi anlamlandiracak kadar bilin yeter!
Neden kimse kutsal kitaplarin hep atifta bulundugu, "once soz vardi" ve "oku!" girizgahlarinin anlamini anlamiyor? Ikisi de bilgiye atifta bulunur. Bir anlam kazandirmak ve uretmekle ilgilidir.
Ben bir anlam ariyorum, secimlerde, temsiliyette, egemenlikte, siyasette... Cok mu?
Basbakanimla ayni fikirleri paylasiyorum bu konuda, gariptir.: 'Sonuclar beni tatmin etmedi'. Yine.

Hiç yorum yok: